Kesatuan Kita Bersama

MEMBANGUN BERSAMA AHLUS SUNNAH WAL JAMAAH

Tarikh 16 September 2008??

Hari ini 7 September 2008 bersamaan dgn 7Ramadhan. sudah 7 hari berpuasa.
Walaupun dalam menahan lapar dahaga, namun politik malaysia terus bergerak seperti biasa. Walaupun pilihan raya di permatang pauh telah selesai namun bahang selepas pilihan raya masih lagi terasa.Walaupun Anwar Ibrahim sudah memenangi pilihan raya tersebut dan kini bergelar ketua pembangkang di parlimen , namun apa yang diperjuangkan dan dilaung-laungkan masih lagi belum tercapai..
Ya dan ya, tarikh 16 September 2008 masih lagi menjadi tanda tanya kepada seluruh rakyat Malaysia.Benarkah akan ada kerajaan baru nanti? Benarkah akan ada 30 org daripada BN akan melompat parti dan membentuk kerajaan baru bersama pakatan rakyat kelak?.Berikut satu persatu keadaan yang masih bergolak dan semesti nya memeningkan kabinet Pak Lah:


  1. Isu perkauman yang terus berkumandang. Yang mana Isu ini timbul ketika kimpen pilihan raya DSAI di P.Pauh dl.Dato Ahmad Ketua bahagian Umno Bukit Bendera telah mngatakan bhawa Cina adalah kaum pendatang,.Apalagi.Ngamulk la org cina. Dan sebab tu juga kenalah Dato Najib kita minta maaf secara terbuka kat dalam tv secar terbuka.Dan buat pertama kali nya saya mendengar istilah apologetik yang telah dirujuk kepada org melayu atas isu itu.
  2. Mungking (atau memang dah dirancangkan awal)kesan dari itu isu no.1 diatas,Gerakan(salah sebuah parti komponan BN) mula untuk mengkaji kedudukan merekan dalam BN. "Duri dalam daging" boleh distilahkan.
  3. Isu 2 buah kapal MISC yang masih lagi tak selesai.Bunga Melati 2 dan 5.Dikatakan crew2 yang ada mungkin berhapan dengan kebuluran.Dan pampasan yang diminta adalah berjuta-juta lebih..

Dan kini tarikh 16 september terus menjadi teka- teki.. Yang mana masa dan ketika akan menentukannya..
:.:Apa yg aku harap adalah negara ini akan terus berada dlm keadaan SELAMAT , AMAN & MAKMUR .DALAM APA KEADAAN JUA.

0 comments: